HOME > Garance a dohody
DOHODY A GARANCE
jsou důležitou součástí kontraktu se zaměstnavatelem v případě volby transparentního zaměstnání.
Z pohledu zaměstnavatele může být poněkud rizikové zaměstnat uchazeče s drogovou minulostí.
Dohody a garance přispívají k hladkému průběhu nástupu a prvních měsíců v řádném zaměstnání. Cílem tripartitní dohody (zaměstnavatel / klient / PSA) je nastolení pravidel komunikace mezi jejími členy a pravidel při řešení případných obtíží. Další složkou dohody je pravidelný kontakt pracovníka PSA se zaměstnavatelem.
• DŮVODY KE GARANCÍM
Zmírnit obavy zaměstnavatele z případného relapsu (znovuužití drogy), či jiného rizikového chování námi doporučeného pracovníka
• TYPY GARANCÍ A DOHOD
Dohody týkající se pozice, pracovních smluv, náplně práce, úvazků; domlouvá se další kontakt PSA s oběma stranami (četnost, pravidelnost), předávání informací
• CO SE V NICH GARANTUJE A JAKÝM ZPŮSOBEM
Potvrzujeme soulad a vhodnost uchazeče s pracovní pozicí, abstinenci / dokončenou řádnou léčbu, aktivní účast v některém programu (doléčování), kontakt uchazeče s PSA a jeho prověření (motivace, včasná docházka, řešení zadaných úkolů při hledání zaměstnání, spolupráce). Součástí může být i pravidelné informování o průběhu resocializace klienta, testování na drogy v moči apod.).
V případě zaměstnání u spolupracující firmy je s klientem uzavřen písemný kontrakt, ve kterém souhlasí s formou poskytování informací zaměstnavateli.
MONITORING
• VÝZNAM
Důležitý pro dosažení cíle (pro klienta rychlá adaptace, udržení řádného zaměstnání, pro zaměstnavatele zmírnění počátečních nejistot, spokojenost s novým zaměstnancem).
• PRŮBĚH
V průběhu monitoringu (obvykle v trvání zkušební doby, v případě potřeby i déle) je PSA v pravidelném kontaktu s oběma stranami. Se zaměstnavatelem může být kontakt telefonický, e-mailem, ale i osobní. Tématem je průběh zaškolování nového pracovníka, jeho adaptace v pracovním kolektivu, spokojenost zaměstnavatele.
S klientem jsou diskutována stejná témata, ale i doléčování, abstinence.
• ROLE PSA
Ze strany PSA se jedná o dostatečné zprostředkování informací zaměstnavateli, udržování kontaktu PSA s klientem, zajištění pokračování průběhu zakázky ze strany klienta. Sledujeme, zda je klient s novou prací spokojen a je schopen si ji udržet, snažíme se o mediaci a pomoc oběma zúčastněným stranám (klient / PSA) v případě možných obtíží během spolupráce.